Pine Veneer – Exporter



Pine Veneer

Garbari Imports Trading is a trusted global partner for Brasil Pine Veneers shipments. In this period we’ve built a network of Pine Veneer suppliers throughout Souther
n Brazil, giving us deep industry connections. In turn, we ensure an ongoing supply of Pine Veneer and other wood species for your needs.

Garbari importaciones Trading es socio global fiable para los envíos de chapas de pino Brasil. En este periodo hemos construido una red de proveedores de chapa de madera de pino en todo el sur de Brasil, dándonos conexiones industria profundo. A su vez, nos aseguramos un suministro constante de chapa de pino y otras maderas para sus necesidades.

 

Cutting of trees: the production process begins in the selection of trees planted forests of Pinus, managed and conducted technically. The selection of the logs is made according to the diameter and the length according to the need of the product.
Corte de árboles: el proceso de producción comienza en la selección de árboles de plantaciones forestales de Pinus, gestionado y llevado a cabo técnicamente. La selección de los registros se hace según el diámetro y la longitud según la necesidad del producto.

Pine Veneer Truck

 

Cooking of logs: The cooking of the pine logs in steam tanks and aims to soften the wood fibers, greatly improving the quality of the final product, it gets more flexible wood, minimizing cracks. The quality of the blade has a direct relation with the baking time and temperature. The average time of logs is cooking 10 to 12:00 hours with approximate temperature of 160° c.
Cocina de troncos: la cocción del pino registra en tanques de vapor y tiene como objetivo ablandar las fibras de la madera, mejorando grandemente la calidad del producto final, se vuelve más flexible madera, minimizar las grietas. La calidad de la hoja tiene una relación directa con el tiempo y la temperatura para hornear. El tiempo promedio de registros es cocinar 10 a 12:00 horas con una temperatura aproximada de 160 ° c.

Pine Veneer Cooking

 

Lamination: after cooked, the logs enter the lathe, which is the equipment used for the obtaining of the blades. The main feature of the process and the unwinding of the logs, and the blades are obtained from a curved surface. In and around larger logs are transformed into hoods, the outside of the panels, in around smaller logs are processed into meat, inner layer used inside the panels.
Laminación: después de cocido, los registros de entrar en el torno, que es el equipo utilizado para la obtención de las hojas. La característica principal del proceso y la corrección de los registros y las hojas se obtienen de una superficie curva. En y alrededor de los troncos más grandes se transforman en las capillas, el exterior de los paneles, en alrededor de troncos más pequeños son transformados en carne, utilizada dentro de los paneles de la capa interna.

Laminated Pine Veneer

 

Drying: drying is the process of removing the moisture of the blades to the degree necessary for the process of collage, in the shortest possible time and technique. One of the most important factors in the production of offset refers to the final moisture content of the blades. In this process the blades pass by continuous dryers, where the process from start to finish, in about 20 minutes of drying.
Secado: secado es el proceso de eliminar la humedad de las hojas en la medida necesaria para el proceso del collage, en el menor tiempo posible y la técnica. Uno de los factores más importantes en la producción de offset se refiere al contenido de humedad final de las hojas. En este proceso las hojas pasan por secadores continuos, donde el proceso de principio a fin, en unos 20 minutos de secado.

Drying Pine veneer

At the end of the whole process of producing the blades are superimposed inorganized and packed for safety of our customers.
Al final de todo el proceso de producción de las hojas se superponen inorganized y embalado para la seguridad de nuestros clientes.

Packing Pine Veneer

Our company contributes to the proper use of natural resources, with suppliers who buy wood from forests with FSC Pine Veneercorrect forestry and FSC certification, respecting the environmental, social and economic aspects, adding so, greater value to our business.
Nuestra empresa contribuye al uso correcto de los recursos naturales, con los proveedores que comprar madera de bosques con forestal correcta y la certificación FSC, respetando los aspectos ambientales, sociales y económicos, por lo tanto, mayor valor añadido a nuestro negocio.

Send us an email and ask for quote. Our desire is to serve.
Envíanos un email y pida presupuesto. Nuestro deseo es servir.